Not known Factual Statements About ایمپلنت

Wiki Article

اما همان‌طور که گفته شد، کامپوزیت‌های دندانی تنها برای زیبایی ظاهری استفاده نمی‌شوند. علاوه‌بر زیبایی نمی‌توان تأثیر کامپوزیت در افزایش سلامت دهان و دندان را انکار کرد. جلوگیری از شکستن دندان‌ها، پیشگیری از فرسایش و پوسیدگی دندانی و رفع دندان‌دردهای ناشی از فاصله بین دندان‌ها، از جمله این موارد است.

به یاد داشته باشید که ارتودنسی یک درمان اساسی است ولی کامپوزیت یک روکش است.

ونیرهای پرسلن از جنس سرامیکی هستند و استحکام و دوام آنها بسیار بیشتر است.

این که روکش‌های کامپوزیتی تا چه مدت دوام داشته باشند و برای چه مدت زمانی روی دندان‌ها بمانند به چند مورد بستگی دارد.

دوام و استحکام آنها هم با هم متفاوت است. ونیر‌های کامپوزیتی مستقیما روی دندان‌ها کار می‌شوند و در مقایسه با ونیر‌های پرسلن استحکام و دوام کمتری دارند.

زمانی که بیمار با هیلینگ اباتمنت که در ایمپلنت اش پیچ شده است مراجعه می کند ، زمان آن رسیده که برای اباتمنت تصمیم گیری شود.

در نهایت برای ساخت اباتمنت و روکش به آزمایشگاه فرستاده می شود.

همیار دکترِتو گفت: ۱۴۰۱/۱۱/۱۷ در ۱۲:۳۸ ب٫ظ سپاس از همراهی شما.

یکی از مشکلات و عوارض دردسر سازی که ممکن است بعد از کامپوزیت دندان ایجاد here شود، التهاب و عفونت لثه است. خونریزی، بوی بددهان و دندان‌درد از نشانه‌های بارز عفونت لثه است.

بعد از اطمینان از ثبات آن، قسمت رویی، روکش یا همان تاج دندان قرار داده می‌شود . ایمپلنت دندان به دلیل شرایط و نحوه ساخت بسیار دقیق هنگامی که در فک بیمار قرار بگیرد، یک جسم خارجی به‌شمار نمی‌رود و با قرارگرفتن در فک بیمار با آن سازگار می‌شود .

کاشت دندان بهترین راه حل برای دندان های از دست رفته است.

بهترین مزیت ایمپلنت دندان حفظ استخوان بدون دندان و جلوگیری از تحلیل استخوان می‌باشد . مزیت دیگر ایمپلنت دندان عدم نیاز به تراش دندان‌های مجاور است .

[۲۵][۲۶] با استفاده از تعریف باریک از شکست، طول عمر گزارش شده از ترمیم‌های کامپوزیت بهبود می‌یابد: ترمیم کامپوزیت اغلب می‌تواند به راحتی تعمیر یا بدون حفاری و جایگزین کل پر کردن را گسترش دهد. کامپوزیت رزین‌ها به دندان‌ها و مواد کامپوزیت پیشین آسیب می‌رساند. در مقابل، پر کردن آمالگام در جای خود با شکل خالی پر می‌شود و نه از طریق چسبندگی. این به این معنی است که اغلب لازم است که تمرین کامل و ترمیم آمالگام را به جای آمالگام باقی مانده انجام دهید.

پر کردن شکاف (دیاستمی) بین دندان‌ها با استفاده از یک روکش پوسته

Report this wiki page